W celu prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki COOKIES!!!. Jeżeli nie wyrażasz zgody, wyłącz obsługę Cookies w opcjach przeglądarki.
Więcej informacji

Rozumiem. Nie pokazuj więcej tego komunikatu..

MENU
tel.: 75 732 32 58

                                 Interreg i Euroregion Nysa               logo small bpcs logo-szpital pcpr big  logo r1274876165da5fbf6c56640be38ecfab5e91cf3366 800x600

znak pol

fundacja logo-psp

 

  ekoportal 160

 

Nauka i praca na polsko – niemieckim pograniczu



Pod patronatem starostów powiatów bolesławieckiego i Bautzen, w I Liceum Ogólnokształcącym w Bolesławcu odbyła się konferencja pt. „Potrzeby edukacyjne i potrzeby rynku pracy na transgranicznym obszarze”. Na wykłady i warsztaty zaproszono m.in. dyrektorów szkół, nauczycieli zawodów, przedstawicieli urzędu pracy, cechu rzemiosł, przedsiębiorców. Wydarzenie zainaugurowało realizację projektu „Rozbudowa transgranicznej oferty edukacyjnej Bolesławca i Bautzen” dofinansowanego ze środków Programu Współpracy INTERREG Polska – Saksonia 2014 – 2020.


Efektem konferencji będzie wspólna procedura monitorowania potrzeb transgranicznego rynku pracy, budowania ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej dla wszystkich absolwentów szkół, również dla osób niepełnosprawnych.


Współpraca obu powiatów i ich wspólny udział w programie INTERREG – dzięki doświadczeniu saksońskich partnerów i dofinansowaniu w wysokości 402 000 euro – ma swój konkretny wymiar. Uczniom i nauczycielom Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu - oddano nowy obiekt, w pełni dostosowany do potrzeb uczniów o różnym stopniu niepełnosprawności. Również w ramach tego projektu szkoła zostanie częściowo wyposażona m.in. w celu kształcenia zawodowego uczniów, aby po jej ukończeniu - w miarę swoich możliwości - byli w stanie usamodzielnić się, uniezależnić i dowartościować zdobywając zatrudnienie.


Podczas konferencji obie strony przedstawiały potrzeby edukacyjne i potrzeby rynków pracy na polsko – niemieckim pograniczu. Zaprezentowano systemy kształcenia w obu krajach. Uczestnicy wzięli udział w warsztatach, które miały na celu naukę monitorowania; dostosowania metod i kierunków edukacji w taki sposób, aby absolwenci szkół – w tym placówek specjalnych - mieli szansę na zatrudnienie na transgranicznym obszarze.