W celu prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki COOKIES!!!. Jeżeli nie wyrażasz zgody, wyłącz obsługę Cookies w opcjach przeglądarki.
Więcej informacji

Rozumiem. Nie pokazuj więcej tego komunikatu..

MENU
tel.: 75 732 32 58

                              big  logo pcpr logo-szpital r1274876165da5fbf6c56640be38ecfab5e91cf3366 800x600 logo small bpcs

znak pol

fundacja logo-psp

 

  ekoportal 160

 

Głos młodych

Kim są uchodźcy i jak można im pomóc?- kolejne spotkanie Klubu Dobrej Rozmowy "Punkty widzenia" w Bibliotece Szkolnej ZSOiZ. Uciekają z bombardowanych miast, przez morze i druty kolczaste. Toną w drodze, głodują i koczują na granicach. Jak pomóc uchodźcom?

 

Na te trudne pytania próbowano odpowiedzieć w czytelni Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu podczas kolejnego spotkania Klubu Dobrej Rozmowy.
Propozycja założenia Klubu wyszła od nauczyciela języka polskiego i wiedzy o kulturze w ZSOiZ Pawła Domzalskiego, który zachęcał młodzież w do realizacji projektu Centrum Edukacji Obywatelskiej pn. „Rozmawiajmy o uchodźcach”. Głównym celem tej inicjatywy jest:
-oddanie młodzieży głosu i zachęcenie do poruszania w rozmowach tematyki migracji i uchodźstwa w kontekście wyzwań współczesnego świata,
-wsparcie uczniów i uczennic w doskonaleniu umiejętności argumentowania, wymiany opinii, słuchania tego, co mają do powiedzenia osoby o różnych światopoglądach, także innych od naszego.
Podczas spotkania młodzież bardzo aktywnie dyskutowała nad zagadnieniem uchodźstwa i migracji. Wyjaśniono różnice między migrantem a uchodźcą, zastanawiano się nad przyczynami uchodźstwa, ale przede wszystkim spotkanie miało na celu zebranie pomysłów praktycznych działań na rzecz migrantów i uchodźców:
- proponowane środki na rzecz lepszej integracji imigrantów w krajach przyjmujących;
- praktyczne działania do podjęcia w terenie – w szkołach, klubach itp. – mające na celu skuteczniejszą integrację migrantów;
- udział w aktywnym obywatelstwie, dialogu międzykulturowym i edukacji opartej na niedyskryminacji. (ZSOiZ)